דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין מקרקעין - לא למבינים בלבד 

מאת    [ 30/12/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 1747 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים לעליה מתמדת במחירי הנדל"ן. בכל פעם שאנחנו בטוחים שהגענו לשיא, שוק הנדל"ן עושה את הלא ייאמן ומחירי הדירות עולים עוד יותר. למעשה, מחירה הגולמי של הדירה משפיע באופן ישיר גם על התשלומים הנלווים שמחושבים באחוזים ממחיר הדירה. תשלומים לעורך דין מקרקעין מחושבים אף הם מעלות הדירה. לאור האמור לעיל, כשעולה מחיר הדירה, עולים גם המיסים וכל התשלומים הנלווים. לאור האמור לעיל, חשוב לזכור שכשמתכננים קנייה של דירה יקרה, כל התשלומים הנלווים יהיו יקרים אף הם, ולכן חשוב לחשב במדויק את כל התשלומים הנלווים במטרה להעריך האם יש לכם אפשרות לעמוד בתשלומים הללו. 

כיצד נחשב נכון מיסים הקשורים בעסקת נדל"ן?

כל עסקת נדל"ן עומדת לגופה, ולכל רוכש יכולים להיות הקלות במס או לחילופין מס כבד מהנהוג בדרך כלל. כדאי מאוד להביא כל עסקת נדל"ן לעורך דין מקרקעין כדי להתייעץ איתו על המיסים ועל התשלומים הנלווים שצפויים לכם באותה עסקת נדל"ן. כאמור, המחיר שנקב בו הקבלן, הוא רק חלק ממה שתשלמו בסופו של דבר.

עליית מחירי נדל"ן – טוב או רע למדינה?

רבות נאמר על עליית מחירים בשוק המקרקעין, ומדי יום בחדשות אנו שומעים על הצעדים שמתכננת הממשלה כדי להוזיל עלויות דיור. יחד עם זאת, עומדת אל מול ה"ניסיונות" הללו עובדה פשוטה, ככל שמחיר הנדל"ן גבוה יותר, כן הממשלה מרוויחה יותר מהמיסים, וכמוה כן גם עורך דין מקרקעין המלווה את העסקה, זאת משום שהמסים מחושבים באחוזים מהמחיר. 

כדי להמחיש את העניין נשתמש במספרים לצורך דוגמה. אם לפני 3 שנים שילמנו על דירת 3 חדרים 600,000 ש"ח, מס הרכישה בסך 3.5% היווה 21,000 ש"ח ותשלום לעורך דין מקרקעין, שהוא בדרך כלל סביב 2% היה 12,000 ש"ח. כיום נשלם 1,200,000 ש"ח על אותה דירה, ועוד 42,000 מס רכישה ו- 24,000 לעורך דין מקרקעין. ובכן, המספרים מדברים בעד עצמם, עליית מחירי הנדל"ן הקפיצו גם את הכנסות המדינה ממסים ואת המשכורת של עורכי הדין.

אז אולי נוותר על עורך דין מקרקעין?

כפי שראינו, עורך דין מקרקעין עולה לא מעט כסף, אך לא ניתן לוותר עליו בשל כמה סיבות. קודם כל, החוק מחייב מעורבות של עו"ד מקרקעין בכל עסקת נדל"ן. שנית, ככל שמחירי הדירות עולים, כן השוק הזה מושך יותר רמאים ויש הרבה יותר מוקשים בדרך. חשוב ביותר לקבל הגנה של עורך דין מנוסה שיודע להבדיל בין עסקה תקינה לבין עסקה בעייתית. 

כאמור, המעורבות של איש המקצוע חשובה לא רק בשלבי סגירת העסקה אלא עוד קודם לכן, בקבלת ייעוץ האם היא כדאית וכמה היא צפויה לעלות לכם בסופו של דבר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב